是杂食人。洁癖不要骂我。别再关注我了。

[歌词翻译]Hello It's Late - Stone Temple Pilots

通过香格里拉一专一点一点认识Scott。

这首歌的歌词翻译得比较随意,两节课开小差的空当就写完了稿,一天内和同桌 @陶陶陶陶然 以及晨晨女神(女神说她忘记lof ID了…)稍微捣鼓了下。

欢迎捉虫。

ti:Hello It's Late

ar:Stone Temple Pilots

al:Shangri La-Dee-Da



Hello, it's late

嘿,已经迟了


You know I've tried to stop the rain

你知道的,我也想让这雨停


Did you read about it?

你得知了吗?


Did you think about it?

你考虑过吗?


Did you cry but nothing came?

你是不是曾哭泣,而不著见效?



Nothing matters again

什么都没关系了


I didn't think it'd last that long

我不知道它会那么漫长


But I'm just sittin' on this merry-go-round,

但我只是坐在这旋转木马上


And the music is too loud

而那音乐有点吵



It's just a game that we used to play

这只是个我们玩过的游戏


I didn't think we'd take it all the way

我从未想过我们能让它成为现实


It kills me just because it can't be erased - 

这念头折磨得我要发疯 因为事实无法磨灭-


We're married

我们结婚了



Hello it's late

嘿,已经迟了


I know we tried to win the game

我知道的,我们都想赢


Did you hear about it?

你听说了吗?


Did you dream about it?

你想象过吗?


I know you cried but nothing changed ?

我知道你曾哭泣,但无济于事。


评论 ( 3 )
热度 ( 7 )

© Tarsy's Case | Powered by LOFTER